مدارک مربوطه در ادامه درج شده اند :

مدارک مورد نیاز جهت انتقال ملک مسکونی

۱ -  سند مالکیت

۲ -  آخرین بنچاق  ( جهت تفکیک کپی برابر اصل )

۳- پاسخ استعلام ثبت

۴ - کارت ملی متعاملین

۵-  پایان کار ( یا عدم خلافی در مورد املاک نیمه ساخته )

توجه - پنج مدرک فوق اجباری است

۶ - شناسنامه متعاملین و کپی آن

۷ - صورت مجلس تفکیکی در مورد املاک نوساز

۸- پاسخ استعلام دارایی

۹- اصل مفاصا حساب نوسازی ( اگر کلی باشد کپی برابر اصل )

۱۰- قبوض آب و برق و گاز و تلفن

مدارک مورد نیاز جهت انتقال ملک تجاری اداری

۱ - کلیه مدارک مورد نیاز جهت انتقال ملک مسکونی

۲ - پاسخ استعلام سازمان تامین اجتماعی

۳ - اصل مفاصا حساب کسب و پیشه از شهرداری

۱ - در صورتیکه خریدار خواهان استفاده از وام بانکی باشد ارائه نامه بانک ضروری است ( اگر مشارکت مدنی باشد ضروری است برایر جواز ساخت باشد )

۲ - اگر یکی از طرفین به وکالت از سوی دیگران که ذینفع در پرونده می باشند سند را امضاء می نماید حتما در اولین روز تشکیل پرونده این موضوع را به دفترخانه اطلاع دهد تا استعلام مربوط به اعتبار وکالتنامه نیز انجام گیرد و موجبات تاخیر در تنظیم و ثبت سند فراهم نگردد .

۳ - اگر مورد معامله جزء قطعات تفکیکی می باشد کپی برابر اصل شده صورتمجلس تفکیکی مورد نیاز خواهد بود که آن را می توانید از اداره ثبت یا همان دفترخانه ای که از اداره ثبت مربوطه درخواست نموده و اولین سند را تنظیم کرده تهیه فرمائید .

۴ - در مورد املاک موروثی ، گواهی انحصار وراثت و گواهی مالیات بر ارث الزامی است .

۵ - در تنظیم اسناد اجاره فقط استعلام ثبتی اجباری است .

۶ - در انتقالات املاک تجاری بهمراه سرقفلی  اخذ مفاصای مالیاتی ضروریست .

جهت کسب اطلاعات بیشتر : ۸۸۶۹۱۳۳۰ - ۸۸۶۹۴۹۰۰ 

+ نوشته شده در  90/01/13ساعت   توسط امیر محبوب  |